Original title:
Image značky Adidas Originals
Translated title:
Image of the brand Adidas Originals
Authors:
Uhlíř, Jan ; Janák, Vladimír (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Image značky adidas Originals Cíle: Cílem této práce je pomocí marketingové výzkumu zjistit image značky adidas Originals u dvou facebookových skupin: Asociace studentů FTVS a Streetchange. Na základě výsledků marketingového výzkumu došlo k porovnání image značky mezi těmito dvěma skupinami, analýze komplexní image a návrhu kroků k jejímu zlepšení. Metody: Při analýze image značky adidas Originals byla použita metoda kvantitativního výzkumu, konkrétně pomocí elektronického dotazování. Výsledky: Marketingový výzkum na zjištění image značky adidas Originals přinesl u zkoumaných skupin pozitivní výsledky, kdy oba vzorky spojují značku především s pozitivními vlastnostmi, jako je například styl, jedinečnost či kvalita. Hlavní rozdíl mezi oběma vzorky je ve schopnosti spojit značku s nějakým hudebním umělcem. Tato znalost pozitivně ovlivňuje image jednotlivých respondentů. Z výsledků je dále patrné, že dochází k záměně značky adidas Originals a Performance, kdy respondenti přiřazují ke značce Originals sporty a logo patřící pod značku Performance. Z tohoto důvodu je návrh směřován především na propagaci značky Originals pomocí sportovních a kulturních akcí. Klíčová slova: Značka, image značky, adidas Originals, dotazník, marketingový výzkumTitle: Image of the brand adidas Originals Objectives: The objective of this thesis is to identify the image of the adidas Originals brand of the two facebook groups: Asociace studentů FTVS and Streetchange. The aim is to find out and compare the image between these two groups and to create complex image and suggest advices to improve adidas Originals brand image. Methods: For the analysis of the adidas Originals brand image, a quantitative marketing research was used, specifically electronic questionnaire. Results: The results of marketing research of the image of adidas Originals proved that both groups connect the brand especially with positive attributes, such as style, uniqueness and quality. The main difference between these two groups is ability to connect any musician with the adidas Originals brand. This knowledge influences the brand image very much. The results show that many respondents mix up adidas Originals and adidas Perfomance. Interviewees often assign sports such as football, tennis or running to this brand and they also mix up logos of these two brands. The suggestion for improving image of the brand is mainly focused on events promotion. Keywords: Brand, brand image, adidas Originals, questionnaire, marketing research
Keywords:
Image of the brand,Adidas Originals; marketing research; Adidas Originals; marketingový výzkum; |Image značky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101498