Original title:
Informovanost učitelů základních škol o problematice syndromu CAN
Translated title:
Elementary school teacher's awareness of The Child Abuse and Neglect Syndrome
Authors:
Dolanská, Lucie ; Marádová, Eva (advisor) ; Šumníková, Pavlína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se soustředí na informovanost o problematice syndromu CAN (Child Abuse and Neglect). Teoretická část práce rozebírá rozdělení, epidemiologii, historii, prevenci a diagnostiku této problematiky. Dále se zabývá rodinou a školou, které jsou v životě dítěte důležitou součástí. V části praktické si klade za cíl zjistit, jaká je informovanost pedagogů základních škol v oblasti syndromu CAN. Informovanost a znalosti pedagogů jsou vyvozeny z výsledků dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Týrání, zneužívání, zanedbávání, syndrom CAN, učitelé, škola prevenceThis Bachelor Thesis deals with the issue of CAN syndrome. In the theoretical part there is a summary of CAN (Child Abuse and Neglect) syndrome. The thesis offers an analysis of the division, epidemiology, history, prevention and diagnostics of this issue. It also deals with family and school which are an important part of a child's life. In the practical part, the aim is to find out what is the awareness of primary school teachers of CAN syndrome. The information about teachers' knowledge is derived from a questionnaire survey. KEYWORDS Child abuse, cruelty to children, neglect, CAN syndrome, teachers, school, prevention
Keywords:
CAN syndrome; Child abuse; cruelty to children; neglect; prevention; school; teachers; prevence; syndrom CAN; Týrání; učitelé; zanedbávání; zneužívání; škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/101212