Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh
Original title:
Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh
Translated title:
Media image of football club AC Sparta Prague in daily Sport after Daniel Křetínský's Czech News Center joined the czech media market
Authors:
Pěruška, Jan ; Trunečka, Ondřej (advisor) ; Macková, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh" se zabývá komparací mediálních obsahů Deníku Sport ve vybraných obdobích let 2010 a 2014. Stanovený vzorek byl vybrán na základě změny vlastnictví Deníku Sport, který od roku 2014 spadá pod společnost Czech News Center, jejímž spoluvlastníkem je Daniel Křetínský, mj. majitel fotbalového klubu AC Sparta Praha. Pomocí mediální obsahové analýzy se práce snaží potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že se obsah Deníku Sport po změně vlastníka v roce 2014 změnil ve prospěch Sparty. Práce se v teoretické části zabývá popisem změn struktur vlastnictví českého periodického tisku po roce 1989 nebo tématy profesních požadavků v žurnalistice včetně faktorů ovlivňujících novinářskou etiku, jako je například střet zájmů. Výsledky analyzovaného tématu doplňují rozhovory s novináři Deníku Sport, které by měly pomoci osvětlit některé profesní postupy a aspekty práce členů jediné specializované sportovní redakce v ČR.Diploma thesis "Media Image of AC Sparta Prague in Deník Sport after Daniel Křetínský's Czech News Center joined the Czech Media Market" deals with comparison of the media content of Deník Sport in selected periods. The selected area was chosen because of the company of Daniel Křetínský, who is currently also the owner of AC Sparta Prague, bought the publishing house of Deník Sport. In this thesis is used the media content analysis, which should confirm or disprove the hypothesis, that the content of Deník Sport was changed in 2014 for Sparta Prague. In the theoretical part of this thesis the development of the Czech media ownership after 1989 is described, also the topics of journalistic values and possible ethics problems like conflict of interests are stated. The results of the media analysis should be added in interviews with the Deník Sport's staffers.
Keywords:
AC Sparta Prague; daily newspaper; Deník Sport; media analysis; media image; AC Sparta Praha; denní tisk; Deník Sport; mediální obraz; obsahová analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/100975