Název:
,,Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti"
Překlad názvu:
,,Child Readiness for School Education - Diagnostic Methods and Determinations of School Maturity"
Autoři:
Nová, Jana ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V této bakalářské práci, Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti, se zabývám tématem školní zralosti a školní připravenosti s důrazem na připravenost dítěte na školní vzdělávání. Je tematicky rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na popis a vymezení pojmů školní zralosti a připravenosti a na vývoj předškolního dítěte. Dále zmiňuji možné metody přípravy dítěte na vzdělávání, nastiňuji legislativní rámec tématu a následně diagnostiku neboli zjišťování školní připravenosti. Cílem praktické části je zjistit, zda má smysl porovnávat rodičovský pohled s posuzovanými dovednostmi dítěte, otestovat fungování nového detekčního nástroje a na základě jeho pilotního testování nalézt případná hlediska pro vylepšení nástroje a jeho efektivnější uživatelské využívání. V rámci případové studie se zabývám testováním školní připravenosti skupiny šesti předškolních dětí z konkrétní mateřské školy a následně porovnávám zjištěné informace s rodičovským pohledem na posuzované dovednosti jejich dětí pomocí rodičovského dotazníku. V rámci tohoto testování u skupiny šesti předškolních dětí provádím i pilotní testování nového detekčního nástroje s tím, že kromě otestování fungování tohoto nového detekčního nástroje se zaměřuji na nalezení...This bachelor thesis, Child Readiness for School Education - Methods and Diagnostic Determinations of School Maturity, I deal with the topic of school maturity and school readiness with focus on child readiness for school education. It consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, I describe and define the concepts of school maturity and readiness and the development of pre-school children. I further mention possible methods of preparing the child for education, the legal framework of the matter and also the diagnostics of school maturity. The goal of the practical part is to find out whether or not there is any merit in comparing the evaluation of the parents with the child skill tests; test the functioning of a new detection tool and, based on a pilot testing run, find other possible additional points of improvement of the tool itself and its user friendliness. As part of the case study, I deal with testing 6 pre-school children from a specific pre- school on their school maturity level and subsequently compare the results with their parents' assessment by means of a questionnaire answered by the parents. Part of this test of the group of pre-schools children is also a pilot run of a new detection tool while focusing not only on the functionality of the tool but also...
Klíčová slova:
školní zralost|školní připravenost|dítě předškolního věku|příprava dítěte do školy|diagnostika školní zralosti a připravenosti|detekční nástroj; school maturity|school readiness|pre-school child|preparation of a child for school|diagnostics of school maturity and readiness|detection tool