Název:
Rétorika obrazu v současných médiích
Překlad názvu:
Rhetoric of the image in contemporary media
Autoři:
OPATRNÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje především moderním mýtům a rétorice obrazu tak, jak je představuje ve své teorii Roland Barthes. Barthesovy úvahy jsou podpořeny myšlenkami Jeana Baudrillarda, který k moderním médiím přistupuje velmi podobně, ale používá své pojmy simulakrum a hyperrealita. Trochu jiný pohled na média zastává Marshall McLuhan ve své teorii o horkých a chladných médiích. Všechny teorie jsou v rámci této práce aplikovány na konkrétní vizuální sdělení.This Bachelor thesis addresses primarily modern myths and rhetoric of the image as they are represented in the theory of Roland Barthes. Barthes' reflections are supported by the thoughts of Jean Baudrillard whose approach to modern media is very similar but differs in the usage of the terms simulacrum and hyperreality. A slightly different view of modern media is provided by Marshall McLuhan and his theory of "hot" and "cool" media. In this thesis, the theories are applied to specific visual messages.
Klíčová slova:
hyperrealita; média; reklama; Roland Barthes; rétorika obrazu; simulakrum; advertising; hyperreality; media; rhetoric of the image; Roland Barthes; simulacrum Citace: OPATRNÁ, Lenka. Rétorika obrazu v současných médiích. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52021