Original title:
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Translated title:
Media communication in state administration: Ministry of education, youth and sports of the Czech Republic. Case study.
Authors:
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (advisor) ; Wolák, Radim (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.The thesis is a case study dealing with the media communication of a public institution, in this case the communication of the Czech Ministry of Education, Youth and Sports. The analysis is limited to the period of the first 100 days of the new minister's (Marcel Chládek) work and to selected printed periodicals. The aim of the thesis is to analyse the communication of the department and to evaluate its effectiveness. The work also includes the specifics of the period preceding the establishment of the new government, as well as Marcel Chládek's previous activity in relation to his work as the head of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. Besides, the thesis deals with the public administration communication theory, marketing and public relations within this sphere.
Keywords:
communication; Marcel Chládek; marketing; media; Minister of Education; Ministry of Education; public administration; public relations; Youth and Sports; komunikace; Marcel Chládek; marketing; Ministerstvo školství; ministr školství; mládeže a tělovýchovy; média; public relations; veřejná správa
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99874