Název:
Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Překlad názvu:
Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá Fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015
Autoři:
Tomíček, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.The thesis "Development in media reflection of cycling race Tour de France in daily newspaper Mladá fronta DNES and in Czech Television in 2010-2015" deals with the world's most famous cycling race and the way it is presented in selected Czech media. It summarizes the basic information about the history of the race and outlines how Tour de France was referred to during given years. Based on a qualitative content analysis, the thesis also examines the news routines that appear in the output, focusing on how the production is affected by the so-called couch journalism and if the results are influenced by the journalists being fans themselves. These phenomena are examined considering six individual Tour de France races. The analyzed media include Mladá fronta DNES and Czech Television, two media flagships, as far as referring to Tour de France is concerned. One of the sources for the practical and theoretical part of this thesis are also interviews with Tomáš Jílek - reporter from Czech Television - and Tomáš Macek - reporter from Mladá fronta DNES.
Klíčová slova:
audiovizuální média; gaučová žurnalistika; masová média; Mladá fronta DNES; nacionalismus a fanouškovství; tištěná média; Tour de France; zpravodajské rutiny; zpravodajství; Česká televize; audiovisual media; couch journalism; Czech Television; mass media; Mladá fronta DNES; nationalism and cheering; news; news routines; printed media; Tour de France