Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Trendy v komunikaci mezi značkou a zákazníkem v kontextu rozvoje sociálních médií na příkladu módního řetězce Everlane
Original title:
Trendy v komunikaci mezi značkou a zákazníkem v kontextu rozvoje sociálních médií na příkladu módního řetězce Everlane
Translated title:
Trends in communication between the brand and customer in the context of delelopment of social media on the example of the fashion retail Everlane
Authors:
Pavlík, Mikuláš ; Vochocová, Lenka (advisor) ; Zezulková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na současné možnosti firemní komunikace v prostředí sociálních sítí, a to na příkladu módní značky Everlane. Ústředním tématem, které prostupuje celou prací, je otázka udržitelnosti a transparentnosti, zejména ve vztahu k módě. V teoretické části jsou kromě specifikací vybraných sítí, jimiž jsou Facebook, Twitter a Instagram, prezentovány zahraniční výzkumy, které tato témata zkoumají jak z firemního přístupu, tak z pohledu a zájmu zákazníků. V deskriptivním oddíle je analyzováno měsíční působení značky Everlane na sociálních sítích, v němž zkoumám, k jakým účelům a jak odlišně lze k jednotlivým sítím přistupovat, včetně interakce se samotnými zákazníky. Hlavní výzkumná otázka kvalitativní analýzy zní: Jak hodnotí zájem české veřejnosti o téma udržitelnosti profesionálky z oděvního odvětví a jak podle nich k tématu přistupují značky v rámci komunikace na sociálních sítích? Prostřednictvím zakotvené teorie jsou provedeny a analyzovány rozhovory s vybranými českými módními odborníky, které poskytují vhled do zkoumané problematiky v kontextu místního trhu.This thesis focuses on the current possibilities of corporate communication on social networks, presented on the example of Everlane fashion brand. The central theme of the whole thesis is the issue of sustainability and transparency, especially in relation to fashion. In addition to the specifications of selected social networks, such as Facebook, Twitter, and Instagram, the theoretical part presents foreign researches that examine these topics from both corporate approach and customer interest. The descriptive section of the thesis analyzes the monthly social networking experience of Everlane brand, which examines in which way, for what purposes and how differently is it possible to access each network, including interaction with the customers themselves. The main research question of the qualitative analysis is as follows: How does the Czech public evaluate interest in the topic of sustainability of the clothing industry professional and how, according to them, do fashion brands approach the topic in social media communication? Interviews with selected Czech fashion experts are conducted and analyzed through grounded theory, in order to provide an insight into the issues in the context of the local market.
Keywords:
Everlane; Facebook; fashion marketing; Instagram; Social network sites; sustainability; Twitter; Everlane; Facebook; Instagram; marketing módních značek; Sociální sítě; Twitter; udržitelnost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/99813