Název:
Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod
Překlad názvu:
Turning Radius Limits of Vehicles and Common Drivers and Their Application in Software for Traffic Accident Reconstruction
Autoři:
Jelínková, Eliška ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.
The diploma thesis deals with the turning technique of cars and common drivers. The thesis examines the behavior of vehicles and drivers when cornering, forward and reverse driving. The aim of the thesis is to analyze the technique of turning vehicles and common drivers and apply the acquired data to simulation programs for road accident analysis. The individual aims of the thesis are theoretical description of the given problem and experimental verification of the parameters of radii, angles and time course of turning of different vehicles and common drivers in forward and reverse driving under comparable conditions and to describe mutual relations.
Klíčová slova:
dynamické manévry; mechanismy řízení; rychlost zatáčení volantu; simulace; simulační programy pro analýzu silničních nehod; Technika zatáčení; zatáčení vozidel; zatáčení řidičů; dynamic maneuvers; simulation; software for traffic accident reconstruction; steering wheel rotation speed; turning of drivers; turning of vehicles; Turning technique; vehicle steering mechanisms
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/83313