Název:
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
Překlad názvu:
Business practices used by Czech retailers
Autoři:
RAMBOUSKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářské práce je zaměřena na problematiku nekalých praktik v ČR. Cílem práce je zjistit s jakými nekalými obchodními praktikami se respondenti nejčastěji setkávají, jak se jim brání, zda vědí, na koho se obrátit či odkud se nejčastěji o nekalých obchodních praktikách dozvídají. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních teoretických pojmů jako například obchod a jeho dělení na maloobchod, velkoobchod a zahraniční obchod. Další část práce se zabývá tématem ochrany spotřebitele v ČR a EU, spotřebitelským chováním a vysvětlení pojmu obchodní praktiky, kde jsou uvedeny některé příklady z praxe ČOI. Na konci teoretické části práce je vysvětlen pojem marketingový výzkum, zejména dotazníkové šetření. praktické části bude proveden výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření na téma Obchodní praktiky používané českými obchodníky. Data byly sbírány pomocí internetu i tváří v tvář. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena opatření na zlepšení situace v oblasti nekalých obchodních praktik používaných českými obchodníky.The main objective of this work was to discover the unfair practices that consumers face, how often they face them and how they can be prevented. The survey objective was to suggest improvements and resolutions to this issue.The main part of the work was to construe business practices, which are divided into misleading and aggressive business practices. The Literature Search was focused on basic terms related to the topic of unfair trade practices. In the the first place basic concepts were analyzed such as trade and its division into wholesale, retail and foreign trade. On the basis of the hypotheses, the practical section was executed by questionnaire, online and finally face to face. This thesis was focused on the business practices used by Czech businessmen. The aim was to find out where and how often the respondents were confronted with unfair trade practices.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; Etický kodex; klamavé a agresivní obchodní praktiky; maloobchod; nekalé obchodní praktiky; nekalé obhodní praktiky; ochrana spotřebitele; velkoobchod; zahraniční obchod; Code of Conduct; consumer protection; consumer's behavior; foreign trade; misleading and aggressive business practices; retail; unfair trade practices; wholesale Citace: RAMBOUSKOVÁ, Petra. Obchodní praktiky používané českými obchodníky. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/41298