Název:
Analýza vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga na základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice
Překlad názvu:
Analysis of educational needs of assistants to pedagogues at elementary schools of municipality with extended competence Otrokovice
Autoři:
Javoříková, Marcela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou a identifikací vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v základních školách na území ORP (obce s rozšířenou působností) Otrokovice. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké vzdělávací potřeby mají asistenti pedagoga v základních školách v ORP Otrokovice. Teoretická část definuje východiska související se vzděláváním v organizaci, analýzou vzdělávacích potřeb, pojmem asistent pedagoga, jeho legislativním ukotvením i náplní práce. Empirická část zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a dotazování vzdělávací potřeby asistentů pedagoga ve vybraném území. Výsledkem šetření je zjištění vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v obci s rozšířenou působností Otrokovice. Obsahová analýza dokumentů posloužila k získání informací o tom, jaké činnosti požadují po svých zaměstnancích ředitelé škol v náplních práce. Tyto konkrétní činnosti se staly podkladem pro dotazníkové šetření, jehož se zúčastnili asistenti pedagoga pracující v základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice a ředitelé škol. Dotazníkové šetření umožnilo konkretizovat oblasti, v nichž asistenti pedagoga cítí vzdělávací potřebu. Jejich požadavky na vzdělávací oblasti jsem porovnala s tím, co jako vzdělávací potřeby u svých zaměstnanců vnímají ředitelé škol. Se závěry šetření jsem seznámila...The present Bachelor thesis deals with the analysis and identification of the training needs of the teaching assistants at elementary schools in the territory of the municipality with extended powers (MEP) Otrokovice. The purpose of the Bachelor thesis is to identify the training needs of the teaching assistants working at primary schools in MEP Otrokovice. The theoretical section defines the starting points associated with the training in an organization, the training need analysis, the term "teaching assistant", its legislative support and job duties. The empirical section uses content analysis of documents and a survey to examine the training needs of teaching assistants in the selected territory. The result of the survey is the identification of teaching assistants' training needs in the municipality with extended powers Otrokovice. The consent analysis of documents provided information about the activities required as job duties from employees by head teachers. Such specific activities formed the basis for a survey whose respondents included teaching assistants working at primary schools in the municipality with extended powers Otrokovice and the head teachers. The survey allowed for the identification of the areas in which the teaching assistants felt the training need. Their requirements for...
Klíčová slova:
analýza vzdělávacích potřeb; asistent pedagoga; náplň práce asistenta pedagoga; vzdělávací potřeba; vzdělávání a rozvoj zaměstnanců; Employee training and development; teaching assistant; teching assistant's job duties; training need; training need analysis