Název:
Využití e-learningu ve výuce pedagogicko-psychologických témat
Překlad názvu:
The use of e-learning in the education of pedagogical-psychological topic
Autoři:
Gubani, Přemysl ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt_CZ Diplomová práce je zaměřena na využívání e-learningu ve výuce didaktiky na vysoké škole. Upozorňuje na jevy a změny, které přicházejí s postupným rozvojem a integrací ICT do vzdělávacího procesu i běžného života. Předkládá možnost, jak rozvíjet znalosti učitelů z oblasti e-learningu, která vychází z konceptu TPACK. V empirické části předkládáme čtenáři katalog vzdělávacích aktivit využitelných ve výuce didaktiky na vysoké škole a ke každé aktivitě přikládáme návrh e-learningového řešení. V závěru může čtenář nalézt příklady konkrétní aplikace katalogu vzdělávacích aktivit v praxi.Abstract_EN The thesis focuses on the use of e-learning in teaching of Pedagogy1 at higher education. It points to effects and changes that come with the gradual development and integration of ICT into the educational process and everyday life. Presents opportunities to develop teachers' knowledge of e-learning, based on the TPACK framework. In the empirical part, we present the reader usable taxonomy of Pedagogy instructional planning (learning) activities types. For every activity types we attach to the concept of e-learning solutions. At the end of thesis, the reader finds examples of application-specific Pedagogy instructional planning activities types in practice. 1 Termín Pedagogy překládáme jako didaktika (snažíme se v práci držet jednotnou podobu překladu (blíže s. 53))
Klíčová slova:
didaktika; e-learning; ICT; technologicko didaktická znalost obsahu (TPACK); vzdělávání učitelů; e-learning; ICT; Pedagogy; teachers education; Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)