Original title: Změna třídního klimatu po odchodu žáků na osmiletá gymnázia
Translated title: The Change of Classroom Climate in Czech Elementary Schools with the Departure of Students into High-Track Schools
Authors: Holubová, Markéta ; Greger, David (advisor) ; Chvál, Martin (referee) ; Vlčková, Kateřina (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2018
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: ability-grouping; change; Cronbach's alpha; elementary school; factor analysis; heterogenous class; high-track class; homogenous class; independent samples t test; low-track class; multi-year gymnasium; non-selective school; paired-samples t test; Pearson's Chi square test; psychosocial classroom climate; quantitative research; questionnaire; selective school; socio-metric rating questionnaire; sociometry; tracking; transition from the 1st to the 2nd stage; Cronbachova alfa; dotazník; faktorová analýza; heterogenní třída; homogenní třída; kvantitativní výzkum; nevýběrová třída; nevýběrová škola; Pearsonův chí-kvadrát test; psychosociální klima školní třídy; párový a dvouvýběrový t-test; přechod z 1. na 2. stupeň; sociometricko-ratingový dotazník; sociometrie; vnitřní diferenciace; vnější diferenciace; víceletá gymnázia; výběrová třída; výběrová škola; změna; základní škola

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/97704

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-379250


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2018-06-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share