Original title:
Analýza reklamy v oblasti mobilních technologií
Translated title:
The Discourse of Mobile Technologies Advertising
Authors:
Šutera, Ondřej ; Kotásek, Miroslav (referee) ; Rujbrová, Šárka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Tato bakalářská práce pojednává o rozboru jazyka reklamy na daných příkladech současné reklamy. Rozebírá a analyzuje reklamu jako takovou, její historii a klasifikaci. Praktická část rozebírá aktuální příklady reklamy. Práce shromažďuje teoretické a praktické znalosti o reklamě a jazyce v ní obsažené.
The bachelor thesis deals with the analysis of the language in advertising on considered samples of contemporary advertising. It analyses the concept and origin of advertising, its history and categorization. The practical part analyses modern advertisements. The thesis unifies the theoretical and practical knowledge about the advertising and its language.
Keywords:
diskurz; historie; komunikace; propagace; psychologie; Reklama; Advertising; communication; discourse; history; promotion; psychology
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/82230