Original title:
Optimalizace a komunikace produktu vybraného obchodního centra
Translated title:
Optimization and Communication of the Product of the Chosen Shopping Center
Authors:
Brabec, Lukáš ; Svoboda, Pavel (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou optimalizace a následné komunikace mobilní aplikace, kterou pro svoje potřeby vyvíjí jedno pražské obchodní centrum, použitím vhodného komunikačního mixu postaveným na dosavadních zkušenostech od spuštění aplikace v září 2017. Komunikaci samotné aplikace směrem ke všem zájmovým skupinám zajišťuje reklamní agentura ve spolupráci s managementem marketingu daného obchodního centra. Ačkoliv se na první pohled jedná o B-2-B trh, hlavním zájmem je spokojenost koncového zákazníka, což je tedy B-2-C trh. V práci je provedena podrobná analýza pražského trhu obchodních center s důrazem na jiné mobilní aplikace stejného účelu. Z výstupů analytické části jsou navržena opatření, jak zefektivnit marketingovou komunikaci aplikace a tím zlepšit povědomí o aplikaci mezi zákazníky obchodního centra.
The Diploma Thesis is focused on the problematic of the optimization and consecutive communication of the mobile application which is developed by one Prague shopping center for its needs. For that I will use suitable communication mix based on current experience since the launch of the app which was in September 2017. The communication of the application itself to all interest groups in managed by marketing agency in cooperation with marketing management of the certain shopping center. Though it seems on the first sight that it is mainly B-2-B market, main interest focus is on the final customer satisfaction and that is B-2-C market. There is a detailed analysis of the Prague shopping centers market with emphasis on another mobile applications of the same purpose made in the Thesis. Then there are the steps how to make the marketing communication of the application more effective a so make the awareness of the application better suggested from the results of the analytical part .
Keywords:
communication; marketing; mobile application; Optimization; product; shopping center; komunikace; marketing; mobilní aplikace; obchodní centrum; Optimalizace; produkt
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81880