Název:
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Překlad názvu:
Comparison of the Country-of origin Effect on Czech Products Domestically and in Austria
Autoři:
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
The aim of this diploma thesis is to compare the influence of the country of origin effect on Czech products between Czech and Austrian university students. The first part includes description of existing theories in this field and also presents theoretical possibilities of brand and product origin communication. The empirical part introduces both markets, selected brands Škoda Auto and Pilsner Urquell and presents the interpretation of the data obtained from the questionnaire and its quantitative analysis. In the proposal part, the conclusions of the hypotheses constructed based on the empirical research in the first chapter are interpreted, the differences between both groups of respondents are discussed and author’s proposals are presented.
Klíčová slova:
efekt země původu; etnocentrismus; Marketing; Pilsner Urquell; vnímání značky; Česká republika; české výrobky; Škoda Auto; Brand Perception; Country of Origin effect; Czech Products; Czech Republic; Etnocentrism; Marketing; Pilsner Urquell; Škoda Auto
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/81534