Original title:
Návrh marketingové strategie
Translated title:
Marketing Strategy Proposal
Authors:
Karas, Andrea ; Sládková,, Jitka (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu firmy Studyline s. r .o. a návrhem inovace, kterým je realizace jazykové školy v Brně. Cílem práce je navrhnout funkční marketingovou strategii, která bude reálně aplikovatelná již od roku 2018. Součástí práce je také důkladná analýza vnitřního a vnějšího prostředí, která je shrnuta SWOT analýzou. V práci jsou také vyhodnocena rizika projektu, důkladný monitoring konkurence a v konečné fázi je navrhnuta marketingové strategie na míru jazykové školy, včetně predikce budoucího vývoje.
The diploma thesis deals with the analysis of the current situation of the company Studyline s. r .o. and the innovation proposal, which is the realization of the language school in Brno. The aim of the thesis is to design a functional marketing strategy that will be applicable in real terms as early as 2018. The thesis also includes a thorough analysis of the internal and external environment, which is summarized by SWOT analysis. The work also evaluates the project's risks, thorough monitoring of the competition, and, in the final stage, marketing strategies for language schools, including the prediction of future developments.
Keywords:
competition; education online marketing; english language; language school; marketing; marketing mix; marketing strategy; offline marketing; targeting; anglický jazyk; jazyková škola; konkurence; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; offline marketing; vzdělávání online marketing; zacílení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81468