Original title:
Návrh marketingové strategie
Translated title:
Marketing Strategy Proposal
Authors:
Beneš, David ; Adamec, Radim (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingové strategie ve vybrané společnosti. V teoretické části je provedena rešerše odborné literatury. Jsou zde popsány jednotlivé marketingové systémy, které jsou následně použity v empirické části. Analytická část práce je zaměřena na popis společnosti FITCOACH s.r.o, jejího postavení na trhu a přehled konkurentů v tomto odvětví. Hlavním cílem práce je návrh marketingové strategie pro společnost FITCOACT, s.r.o. V závěru práce jsou popsány návrhy na zlepšení stávající situace, přilákání nových zákazníků a s tím spojených vyšších tržeb.
This diploma thesis is focused on the design of a marketing strategy within a selected company. In the theoretical part, an examination of currently available professional literature has been made. This literature, which describes individual marketing systems, is used as subsequent source material for the empirical component of this thesis. The analytical section focuses on a description of FITCOACH s.r.o, its position in its market and an overview of competitors in this sector. The main goal of the thesis is the proposal of a marketing strategy for FITCOACT, s.r.o. In conclusion, this thesis describes suggestions for improving the company's current situation by attracting new customers and therefore raising potential sales revenue.
Keywords:
Facebook; internet marketing; market targeting; marketing mix; marketing research; Marketing strategy; strategic marketing.; Facebook; internetový marketing; Marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum; strategický marketing.; tržní zacílení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81443