Název: Analýza vybraných programů na podporu vzdělanosti romského etnika
Autoři: Vodrážková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Práce se zabývá nízkou vzdělaností romského etnika, významem vzdělání jako takovým a jeho funkcemi. Dále poukazuje na fakt, že vzdělání v tradici romského myšlení nemá velkou hodnotu a že tento problém je třeba řešit a to především uvědoměním si nezbytnosti vzdělání, jako prostředku zkvalitnění životní úrovně a integrace do společnosti a především do pracovního procesu. Specifikou romských dětí jsou zvláštní školy a je tedy nutné, co nejvíce eliminovat počty romských žáků v těchto školách. Významnou roli v integraci romských dětí do normálních škol hrají romští asistenti a přípravné třídy. Dále práce ukazuje význam celoživotního vzdělávání, kvalifikací a programů na podporu vzdělávání, tedy pozvednutí vzdělanostní struktury příslušníků této menšiny. Druhá část práce poukazuje na problém nezaměstnanosti Romů, jež úzce souvisí s nízkou vzdělaností a možnosti jejího řešení. Dále se práce zabývá analýzou vybraných programů na podporu vzdělanosti tohoto etnika v České republice, jejich významem, nezbytností, naléhavostí a také vyhodnocuje úspěšnost a efektivnost těchto programů.
Klíčová slova: nezaměstnanost; podpůrné programy; Romové; vzdělání

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/7529

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-3764


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2011-07-01, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet