Název:
Nákupní chování zákazníků online supermarketu
Překlad názvu:
Purchasing Behaviour of Online Supermarket Customers
Autoři:
KLEIN, Robert Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zjistit nákupní chování spotřebitelů ve vztahu k vybranému online supermarketu působícímu v jižních Čechách a navrhnout kroky ke zlepšení jeho marketingové komunikace. Pro tuto práci byl vybrán e-shop s potravinami Plná taška s. r. o. Plná taška je první online supermarket působící na jihu Čech. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se věnuje problematice nákupního chování, obchodu, e-commerce a nákupu potravin online. Veškeré informace potřebné pro teoretickou část diplomové práce byly čerpány z odborné literatury, vědeckých článků a internetových stránek, které souvisí s problematikou nákupu potravin online. Praktická část obsahuje analýzu vzorku respondentů a nákupního chování v oblasti nákupu potravin online. Analýza vychází z výsledků provedeného dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 404 respondentů. Na základě výsledků byla provedena segmentace, z které vyšly 3 cílové skupiny, u kterých byly určeny persony a na základě těchto person byly navrhnuty bannery a reklamní texty pro komunikaci na sociální síti Facebook.The aim of the thesis was to analyze shopping behaviour of online supermarket customers in South Bohemia region and to suggests, which strategies could help the company improve its marketing communication. For this thesis was chosen an e-shop with grocery Plná taška ltd. Plná taška is the first e-shop with grocery in South Bohemia. The whole thesis is divided into a theoretical and a practical part. Theoretical part is based on study of scientific literature and especially on more recent internet resources. In theoretical part are described terms such as consumer behaviour, specifics of retailing, e-commerce and details of online sale of food are defined. The practical part includes analyses of buying behaviour in the field of the purchasing grocery online. The analyses are based on results of questionnaire survey with data collection from 404 respondents. Based on the results of research three target groups were defined. For these groups more specific consumer behaviour was determined. Based on this consumer behaviour personas and recommendations for marketing communication for them were defined. The thesis includes proposals of banner, which can be used on social network Facebook.
Klíčová slova:
e-commerce; e-shop; marketingová komunikace; Nákup potravin online; nákupní chování; persona; e-commerce; e-shop; marketing communication; persona; Purchasing grocery online; shopping behaviour Citace: KLEIN, Robert. Nákupní chování zákazníků online supermarketu. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/50800