Original title:
Výběr značky piva českými konzumenty v roce 2007
Translated title:
The beer brand choice in 2007
Authors:
Vinopal, Jiří Document type: Research reports
Year:
2007
Language:
cze Series:
Tiskové zprávy CVVM, volume: OR71101c Abstract:
[cze][eng] V rámci dlouhodobého projektu zkoumání fenoménu piva v české společnosti byla v září 2007 sledována také problematika značky a identifikace s ní. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o podílech lidí, kteří mají v oblibě nějakou značku piva, o jejich věrnosti oblíbeným značkám a ochotě vyzkoušet neznámou na úkor značky dobře známé. Pozornost je věnována také lokálnímu aspektu preference značky a vývoji vybraných ukazatelů od roku 2004.Within the continual project of monitoring the phenomenon of the beer in Czech society the topic of the brand and the brand identification was surveyed in October 2007. The press release provides us with overall information about the amount of people who prefer some beer brand; about the fidelity to the brand and about the willingness to try unknown brand instead of the known one. The attention is paid also to local aspects of brand preferences and to the development of selected aspects in Czech society since 2004.
Keywords:
beer; brand choice Project no.: CEZ:AV0Z70280505 (CEP) Note: Související webová stránka: www.cvvm.cas.cz
Institution: Institute of Sociology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0150070