Název:
Užití filmových scén při výuce fyziky
Překlad názvu:
The use of movie scenes in teaching physics
Autoři:
BURDOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je vytipování a fyzikální rozbor scének z nejznámějších převážně českých filmů a jejich didaktická analýza. Scénky jsou vybírány podle rámcově vzdělávacích programů pro základní a střední školu (gymnázium). Didaktická analýza obsahuje zařazení do výuky, metodický rozbor scénky a zpětnou vazbu, jež vznikala během celého školního roku na gymnáziu. V závěru práce se nacházejí tři pedagogické sondy. První je zaměřená na efektivitu výuky s videosekvencemi, druhá na motivaci studentů a třetí na znalost filmů obsažených v práci.The aim of the thesis is selection, physical analysis and didactic analysis of scenes of the most famous mainly Czech movies. The movie scenes are chosen according to Framework Education Programme for Elementary Education and for Secundary General Education. Their didactic analysis is composed of inclusion in teaching, methodical analysis of the movie scenes and feedback.The didactic analysis was developer during whole school year at the grammar school. In the conclusion of the thesis there are three pedagogical studies focused on effectiveness of teaching consisting video-sequences, motivation of students and knowledge of movies from work.
Klíčová slova:
didaktická analýza; fyzikální rozbor; metodický popis; pedagogická sonda; videosekvence; didactic analysis; methodical description of Education probe; movie; physical analysis Citace: BURDOVÁ, Veronika. Užití filmových scén při výuce fyziky. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40867