Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krize identity z pohledu transgender
Burdová, Veronika ; Bierhanzl, Jan (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat identitu transgender lidí na podkladě genderových a trans studií. Problém je zde formulován jako krize identity, která v současnosti nabývá stále silnější odezvy. Ohniskem krize je samotná situace panující v trans-politice, podnícená rozporuplnými pocity plynoucími z důsledků performativní teorie genderu Judith Butler, jejíž práce se stala zakládajícím textem queer teorie. V této krizi se formuje opozice, kdy na jedné straně proti sobě stojí transgender identita jako ta, která podporuje závěry, k nimž dospívá Butler, na druhé straně stojí identita transsexuálů (subordinovanís pod identitu transgender), jejichž subjektivní zkušenost těla nutí ke kritice performativity a otevírá tak otázku po redefinici esencialismu. Záměrem práce je prozkoumat současnou krizi identity z pohledu trans studií s důrazem na problematiku těla, jako určujícího aspektu identifikace sebe sama a druhého jako mužské či ženské identity. Východiskem bude uchopení tématu těla a tělesnosti u Judith Butler a analýza kritiky jejího přístupu z perspektivy genderových a trans studií. Závěry této kritiky by měly nastínit nové možnosti, jak uchopit a zachovat genderovou identitu. KLÍČOVÁ SLOVA Gender, pohlaví, tělo, materialita, identita, transgender
Užití filmových scén při výuce fyziky
BURDOVÁ, Veronika
Cílem práce je vytipování a fyzikální rozbor scének z nejznámějších převážně českých filmů a jejich didaktická analýza. Scénky jsou vybírány podle rámcově vzdělávacích programů pro základní a střední školu (gymnázium). Didaktická analýza obsahuje zařazení do výuky, metodický rozbor scénky a zpětnou vazbu, jež vznikala během celého školního roku na gymnáziu. V závěru práce se nacházejí tři pedagogické sondy. První je zaměřená na efektivitu výuky s videosekvencemi, druhá na motivaci studentů a třetí na znalost filmů obsažených v práci.
Fyzika ve filmu
BURDOVÁ, Veronika
Cílem práce je vytipování a fyzikální rozbor scének z nejznámějších převážně českých filmů, které by byly vhodné pro výuku fyziky na druhém stupni základní školy. Práce dále obsahuje pedagogickým výzkum, který zkoumal ovlivnění žáků druhého stupně zš filmem a televizí a jejich motivaci při použití vybraných scének ve výuce.

Viz též: podobná jména autorů
2 Burdová, Vendula
4 Burdová, Veronika
3 Burdová, Václava
2 Burdová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.