Original title:
Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)
Translated title:
Místo v mysli: měření image a management značky (na příkladu malých moravských měst)
Authors:
Frantál, Bohumil Document type: Papers Conference/Event: CONGEO 2007 - Regions, Localities and Landscapes in New Europe, Brno (CZ), 2007-08-27 / 2007-08-31
Year:
2007
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The lecture deals with the concepts of image and place branding on example of small Moravian towns and different quantitative and qualitative methodological approaches and measure techniques are described within. A general typology of the images of town (as ideal types) - reflecting the Tuan´s concepts of public symbols and fields of care - was created on the basis of results from own empirical research (surveys). The author also tried to apply the theory of social roles on towns and their social functions and some practical problems concerning the brand management of towns were discussed on example of concrete towns. Článek se zabývá teoretickým vymezením a vzájemnou souvztažností konceptů územní (místní, lokální, regionální) identity, image místa a utváření značky místa (place branding), a v kontextu marketingového diskurzu analyzuje a diskutuje některé praktické konsekvence těchto fenoménů na pozadí současných globálních (sociálních, ekonomických a environmentálních) procesů a výzev.
Keywords:
image management; place branding; place image; regional identity Project no.: CEZ:AV0Z30860518 (CEP) Host item entry: Regions, Localities and Landscapes in New Europe, ISBN 978-80-86407-24-1
Institution: Institute of Geonics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0149663