Název:
Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Use of Genetic Method to Read in the first Grade of an elementary School
Autoři:
Hájková, Lucie ; Vacínová, Marie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody čtení, jejich analýza a komparace s genetickou metodou čtení. Dále se diplomová práce zabývá metodickým postupem a využitím genetické metody čtení v praxi. Charakterizuje soubor didaktických her a uvádí příklady vyučovacích postupů. Praktická část zjišťuje zkušenosti pedagogů s genetickou metodou čtení, úspěšnost žáků a názor rodiny na výuku pomocí genetické metody čtení.This thesis deals with the issue of genetic method to reading in the first grade of an elementary school. The theoretical part is focused on the child's entry to school, their school maturity and further education. Other methods to read are presented, analysed and compared with the genetic method as well. Furthermore, the methods and ways how to put the genetic method in practice are pursued in detail along with didactical games and examples of teaching procedures. The practical part looks into the experience the teachers have gained with this method, the school success of the children and the opinion the family members have.
Klíčová slova:
analyticko-syntetická metoda; didaktické hry; genetická metoda; globální metoda; kurikulární dokumenty; rámcový vzdělávací program; Sfumato; vyučovací postupy; školní připravenost; školní zralost; analytical-synthetic method; curriculum documents; didactical games; genetic method; global method; school curriculum; school maturity; school readiness; Sfumato; teaching methods