Original title:
Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. st. ZŠ
Translated title:
Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama With in the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School
Authors:
Martincová, Petra ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Hanyš Holemá, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Má diplomová práce na téma Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. stupni ZŠ se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Cílem teoretické části je charakterizovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti dramatické výchovy, psychologie žáků na základní škole a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části se věnuji podrobnému záznamu výuky dramatické výchovy formou strukturovaného dramatu na prvním a druhém stupni základní školy po dobu jednoho pololetí, kdy se žáci obou věkových skupin poprvé setkali s tímto typem přístupu výuce. V závěru mé práce jsou vyhodnoceny mnou stanovené výzkumné otázky, na které jsem získávala odpovědi během půlroční realizace praktické části na ZŠ Lysolaje.My dissertation concentrates on a topic of "Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama Within the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School". It is divided into a theoretical part and a practical part. The goal of the theoretical part is to characterize and explain the basic concepts from a discipline of teaching drama, from psychology of pupils at the primary school and from a general primary education programme. In the practical part of my dissertation I give a detailed description of a process of teaching structured drama at the first and the second grade of primary school for a period of half-year term. This specific approach towards tuition was presented to the pupils of both age groups for the first time. I trained teaching drama at the primary school in Lysolaje for 6 months. Within this period I collected answers to my research questions which I evaluated in the conclusion of my dissertation.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/92632