Název:
Evaluace projektu Revolution train
Překlad názvu:
Evaluation of project Revolution Train
Autoři:
Kunášková, Jana ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Drápalová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Východiska: Bakalářská práce se zabývá tématem Protidrogového vlaku, jinak také nazýván Revolution Train. Jedná se o primárně preventivní program v podobě vlaku s šesti vagóny. V názoru na projekt panuje mezi adiktologickými odborníky mnoho neshod. Někteří jej vnímají jako nekvalitní a neefektivní v oblasti rizikového chování. Cíle výzkumu: Práce si klade za cíl zhodnotit projekt Revolution Train dle Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování a analyzovat názory některých adiktologických odborníků a pedagogických pracovníků. Soubor a metody: Výzkum využil komparaci s nároky Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů školské primární prevence rizikového chování. Dále probíhal prostřednictvím rozhovorů s odborníky v oblasti adiktologie a s pedagogickými pracovníky základních škol ústeckého kraje, kteří projekt Revolution Train navštívili. Pro výzkum je využita kvalitativní metoda, a to ve formě případové studie. Výsledky: Názory odborníků a pedagogů se rozcházejí především v pohledu na příběh. Při hodnocení dle Standardů odborné způsobilosti poskytovatelů školské primární prevence rizikového chování by projekt Revolution Train neobstál. Závěr a doporučení: Projekt Revolution Train má silné i slabé stránky. Doporučení pro zvýšení kvality a...Basics: The bachelor thesis deals with the topic of the project Revolution Train. It is a primarily preventive program in the form of a train with six wagons. Among addictologists there are many disagreements about the project. Some see it as a poor quality and inefficient project in the area of influencing risk behavior. Research Goals: The aim of the thesis is to evaluate the Revolution Train project according to the Standards of Professional Competence of Providers of Primary Prevention of Risk Behaviour, analyze opinions of experts in addictology and educationalists. Files and methods: The research used the comparison with the requirements of Standards of Professional Competence of Providers of Primary Prevention of risk Behavior. Furthermore, through interviews with addictology experts and educationalists of the elementary schools in the Ústí region who visited the Revolution Train. A qualitative method is used for this research, in the form of a case study. Results: Opinions of experts and educationalists differ mainly in their view on the story. According to the evaluation by the Standards of Professional Competence of Providers of School Primary Prevention of Risk Behavior, the Revolution Train would not stand. Conclusion and recommendations: The Revolution Train has strengths and...
Klíčová slova:
pedagogický pracovník; primární prevence; Protidrogový vlak; Revolution Train; Educationalist; primary prevention; Revolution Train