Original title:
Filozofie výchovy, teorie a skutečnost
Translated title:
Philosophy of educational, theory and reality
Authors:
Šťastný, Jiří ; Hogenová, Anna (advisor) ; Blažková, Miloslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Filozofie výchovy, teorie a skutečnost je zaměřena na krátký historický vývoj výchovných ideálů, stanovení potřebných ctností vychovaného člověka, a následné porovnání zjištěných ctností s aktuální vzdělávací politikou ČR. Po provedení srovnání se vzdělávacími dokumenty na národní úrovni bylo zjištěno, že některé potřebné ctnosti v těchto dokumentech obsaženy nejsou.Thesis The Philosophy of Education, Theory and Reality focuses on the brief historical development of educational ideals, the determination of the necessary virtues of the raised man, and the subsequent comparison of the established virtues with the current educational policy of the Czech Republic. After comparing with educational documents at national level, it has been found that some of the necessary virtues in these documents are not included.
Keywords:
Aristoteles; educational Policy of the Czech Republic; Komensky; Palouš; Patočka; Platon; st. Augustine; Thomas Aquinas; Upbringing; Aristoteles; Jean Jacques Rousseau; Komenský; Palouš; Patočka; Platón; sv. Augustýn; Tomáš Akvinský; vzdělávací politika ČR; Výchova
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/92244