Název:
Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje
Překlad názvu:
Job Satisfaction of Teachers at Upper Primary Schools as an Presumption of their Professional Development
Autoři:
Kalačová, Karolína ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů jako předpokladem jejich profesního rozvoje. Pozornost je věnována problematice pracovní spokojenosti, jejímu vymezení a nejznámějším teoriím pracovní spokojenosti. Dále se práce zabývá charakteristikami a problémy učitelské profese v České republice, faktory pracovní spokojenosti učitelů, souvisejícími provedenými výzkumy a profesním rozvojem učitelů. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na učitele druhého stupně základních škol v Praze a zjišťuje míru jejich pracovní spokojenosti, podobu jejich profesního rozvoje a vztah mezi pracovní spokojeností a profesním rozvojem dotazovaných učitelů. Klíčová slova: pracovní spokojenost, pracovní spokojenost učitelů, profese učitele, profesní rozvoj učitelů, další vzdělávání učitelůThis thesis deals with the job satisfaction of teachers as a presumption of their professional development. The attention is focused on the issue of the job satisfaction, its specification and the most known theories of job satisfaction, also on the characteristics and the problems of teachers' profession in the Czech Republic, on the factors of the job satisfaction and the researches focused on this topic. The professional development of teachers is also discussed. The quantitative questionnaire survey is a part of this thesis and it is focused on the job satisfaction of teachers at upper primary schools in Prague and on their professional development. The aim of this survey is to identify the relationship between the job satisfaction and the professional development of interviewed teachers. Key words: Job Satisfaction, Job Satisfaction of Teachers, Teachers, Professional Development of Teachers, Further Education of Teachers
Klíčová slova:
druhý stupeň základní školy; Pracovní spokojenost; profesní rozvoj; učitelé; Job Satisfaction,Teachers; Professional Development; Upper Primary Schools