Original title:
Analýza uživatelského chování vzhledem k ukládání digitální stopy bez vědomí uživatele
Translated title:
Analysis of user behavior due to the storing of digital footprints without knowledge of the user
Authors:
Pappová, Michaela ; Souček, Martin (advisor) ; Ivánek, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Digitální stopa označuje data vzniklá při pohybu uživatele v digitálním prostředí nebo v interakci s ním. Vyskytuje se ve formě aktivní a pasivní, jež dohromady tvoří digitální identitu uživatele. Existující digitální stopa má pro uživatele největší přínos v personalizaci obsahu, se kterým přichází v digitálním i reálném prostředí do kontaktu. Slouží i pro utváření reputace uživatele na internetu. Pro další strany spočívá užití digitální stopy v marketingových a vědeckých účelech, užívá se i v personálních strategiích podniků či kriminalistice. Digitální stopy jsou omezitelné ze strany uživatele a existuje více strategií pro nakládání s digitální stopou. Cílem této práce je analyzovat uživatelské chování studentů v digitálním prostředí a jejich znalosti o zanechávání digitální stopy. Zaměřuje se na vztah mezi uživatelskými znalostmi o existenci digitální stopy a reálným chováním online. Za účelem prozkoumání tématiky jsou stanoveny výzkumné otázky a posléze jsou zkoumány strategie uživatelského chování a nakládání s jejich údaji. Formou polostrukturovaného rozhovoru se zjišťují znalosti studentů o tématice digitální stopy a jejich chování online, s důrazem na motivace a důvody jejich nakládání s digitální stopou. Vztah mezi znalostmi a uživatelským chováním studentů je zjištěn, přičemž výrazně...Digital footprint designates data left behind a user movement in the digital environment or with the interaction with it. We distinguish active and passive digital footprint, together creating the digital identity of a user. The biggest benefit of the digital footprint for a user is the personalization of internet content. It also creates the reputation of a user on the internet. Other parties can utilize a digital footprint for purposes of marketing, science, HR research, and criminology. Digitial footprint can be actively affected and limited by users and different strategies for managing it exists. The aim of this thesis is to analyze user behavior of students in digital environment and their knowledge of digital footprint. It's focused on the relation between users knowledge about digital footprint existence and his real behavior. To fulfill the main purpose of the thesis researched questions are stated and the strategies of user behavior and managing their data are investigated afterwards. The knowledge of students and their real behavior with an accent on their motivation and reasons are determined in semi structured interviews. The relation between knowledge and real behavior has been found, as well as a strong influence of this relation on a user behavior strategy online.
Keywords:
digital footprint; digital trace; web user behavior; digitální stopa; informační chování; uživatelské chování na webu
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/91893