Název:
Posouzení zájmu o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně ZŠ
Překlad názvu:
Evaluation of pupils' interest in adventure activities during school physical education lessons
Autoři:
Kabrnová, Markéta ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Posouzení zájmu o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně ZŠ Cíle: Cílem práce je posoudit zájem o dobrodružné aktivity u žáků 2. stupně Základní školy Bronzová na základě sestaveného dobrodružného programu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 145 žáků 2. stupně Základní školy Bronzová, z toho 78 dívek a 67 chlapců, kteří se zúčastnili námi sestaveného programu dobrodružných aktivit. K získání potřebných informací byly sestaveny ankety, které obsahovaly otázky uzavřené, polouzavřené a jednu otevřenou, které byly určeny žákům. Další údaje byly zjišťovány pomocí pozorování učiteli. Získaná data byla písemně zaznamenána, graficky zpracována a následně vyhodnocena. Výsledky: Výsledky ukázaly, že žáci se aktivně zapojují do dobrodružného programu a že mají o dobrodružné aktivity v rámci hodin tělesné výchovy zájem. Největší dobrodružství zažívají při překážkách a aktivitách na rozvoj důvěry. V rámci svého volného času žáci ale dobrodružné aktivity nevyhledávají. Klíčová slova: dobrodružství, prožitek, dobrodružná výchova, kooperativní hry, dobrodružný programTitle: Evaluation of pupils' interest in adventure activities during school physical education lessons Objectives: The aim of the master thesis is to evaluate the interest in adventurous activities of pupils aged 11 to 15 at the Elementary school Bronzová in Prague, based on a set up adventurous program. Methods: The research sample consisted of 145 pupils, aged 11 to 15, 78 girls and 67 boys. Data were gathered by a questionnaire, which included closed, semi-closed and open questions addressed to pupils. Further data were collected by teachers' observation. Gathered data were recorded in writing, graphically processed and evaluated. Results: Results showed that pupils were actively involved in the adventurous programme and were interested in adventurous activities within the physical education lessons. They have experienced the greatest adventure on the obstacles and during trust activities. Pupils do not seek adventurous activities during their free time. Keywords: adventure, experience, adventure education, initiative games, adventure programme
Klíčová slova:
dobrodružná výchova; dobrodružný program; dobrodružství; kooperativní hry; prožitek; adventure; adventure education; adventure programme; experience; initiative games