Název:
Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti
Překlad názvu:
The Interventional Function of Public Art in Public Space and Society
Autoři:
Debefová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti se zabývá typem veřejného umění, které nějakým způsobem konfrontuje společnost a obohacuje či dokonce transformuje veřejný prostor. Práce se pokouší poukázat na nutnost využívání poznatků z různých oborů jakými jsou urbánní antropologie, sociologie, filosofie a sémiotika při zkoumání veřejného prostoru a role veřejného umění v něm. Cílem je nahlédnout potenciál a funkce veřejného umění a jak může být tato činnost realizována. Výše zmíněné bude rozebíráno na díle švýcarského umělce Thomase Hirschhorna, který svými díly reaguje na otázky a problémy, které vyvstávají v dnešní společnosti. Práce bude uzavřena rozborem díla Gramsci Monument. Klíčová slova: veřejné umění, veřejný prostor, město, Thomas Hirschhorn, společnost, intervence, Gramsci MonumentThe thesis called The Interventional Function of Public Art in Public Space and Society focuses on public art that confronts society and improves or even transforms public space. It attempts to point out the necessity in using knowledge from various disciplines such as urban anthropology, sociology, philosophy and semiotics in order to analyse public space and the role of public art in it. The aim is to look for the potential and the functions of public art and how it can be both accomplished. This will be discussed over the work of Swiss artist Thomas Hirschhorn, who challenges issues arising in today's society. Thesis will conclude with a study of art work called the Gramsci Monument. Keywords: public art, public space, city, Thomas Hirschhorn, society, intervention, Gramsci Monument
Klíčová slova:
Gramsci Monument; intervence; město; společnost; Thomas Hirschhorn; veřejné umění; veřejný prostor; city; Gramsci Monument; intervention; public art; public space; society; Thomas Hirschhorn