Original title:
Analýza a vizualizace dat z e-mailových kampaní
Translated title:
Analysis and Visualization of e-Mail Marketing Campaigns
Authors:
Urbanczyk, Martin ; Holkovič, Martin (referee) ; Hynek, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je vyhodnotit stávající aplikaci Posilatko.cz a na základě důkladné analýzy a porovnání s podobnými produkty navrhnout a implementovat rozšíření. Tato rozšíření budou vést ke zvýšení informovanosti uživatele o stavech kampaní a sítě kontaktů tak, aby pak mohl správce kampaní vhodně reagovat. Především se bude jednat o statistické údaje. Dále je zde vytvořeno generování přehledů tak, aby bylo možné údaje vhodně předat i fyzicky, bez nutnosti přihlášení. Uživatel pak bude moci předkládat vývoj kampaně například i na pravidelných firemních poradách.
The goal of this thesis is evaluating Posílátko.cz application and making extensions on the basis of thorough analysis and comparison of other similar products. This extensions are going to lead into increased user awareness of campagins state, so user can react accordingly. Extensions are going to be founded mostly on statistics data. Next I am going to implement campaign summary documents, where people can find all the data without logging into the application. So user can take this documents and present it easily on corporate consultations.
Keywords:
analytics; DKIM; DMARC; e-mail; GoogleMail; HTML; internet; marketing; Nette; PHP; Posílátko; Seznam; SMTP; SPF; analytiky; DKIM; DMARC; e-mail; GoogleMail; HTML; internet; marketing; Nette; PHP; Posílátko; Seznam; SMTP; SPF
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69703