Název:
Psychická kondice u učitelů v pedagogické praxi
Překlad názvu:
Teachers´ mental condition at their pedagogical practise
Autoři:
VITEJČKOVÁ, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá psychickou kondicí učitelů. Cílem teoretické části v diplomové práci je definice základních pojmů, které s tématem souvisejí, vymezení pojmů k psychické kondici učitelů a k její revitalizaci. Zvláštní pozornost je věnována syndromu vyhoření, protože právě učitelé jsou značně ohroženou skupinou. Praktická část je provedena kvalitativním výzkumem. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů jsou u učitelů v pedagogické praxi zjišťovány subjektivně vnímané příčiny stresu a strategie, kterých používají k udržení psychické a profesní kondice.The dissertation deals with mental condition of teachers. Theoretical part of the dissertation aims to define basic terms related to the main topic, delimit terms to mental condition of the teachers and to its revitalization. Special attention is dedicated to burnout syndrome, because teachers are considerably threatened group. Practical part is made by qualitative research. Via semi-structured interviews are investigated causes of teachers´s stress and strategies, which are used to maintaining mental and professional condition.
Klíčová slova:
psychohygiena; příčiny stresu; stres; syndrom vyhoření; Učitel; zvládání stresu; burnout syndrome; manage stress; mental hygiene; stress; Teacher; the cause of stress Citace: VITEJČKOVÁ, Martina. Psychická kondice u učitelů v pedagogické praxi. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/44751