Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Senft, Tomáš ; Krause, Josef (advisor) ; Mikan, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je vypracování strategické analýzy společnosti Al-Namura s.r.o. Tento podnik se zabývá výrobou nealkoholických nápojů a velkoobchodem s nápoji. V První části jsou představeny teoretické pojmy a základní postupy při tvorbě strategické analýzy. V druhé části jsou tyto postupy aplikovány při tvorbě strategické analýzy vybrané společnosti. Díky těmto metodám zjišťujeme příležitosti a hrozby a silné a slabé stránky. Výsledky jednotlivých analýz jsou následně aplikovány do SWOT analýzy, na jejíž základě jsou vypracována strategická doporučení.The aim od this bachelors thesis is to create a strategic analysis of the company Al-Namura s.r.o. This company is focused on producing non-alcoholic beverages and wholesale with beverages. In the first part of the thesis teoretical terms and basic processes of strategic analysis are introduced. In the second part these processes are applied to create the strategic analysis of the company. Thanks to these metods we identify opportunities and threats and strengths and weaknesses. Results of each analysis are apply in SWOT analysis, which give us basics to create strategic recommendations.
Keywords:
financial analysis; PEST analyst; Porter´s five force analysis; Strategic analysis; Strategy; SWOT analysis; value chain; Finanční analýza; Hodnototvorný řetězec; PEST anaýza; Porterův model pěti sil; Strategická analýza; Strategie; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70396