Original title:
Analýza nástrojů PR vybrané společnosti
Translated title:
Analysis of public relations tools of selected company
Authors:
Šroufková, Lenka ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Tročil, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zpracována na téma Analýza nástrojů PR vybrané společnosti. Zkoumanou firmou je PT-servis konzervárna spol. s r.o., konkrétně její značka REKORD, pod kterou jsou vyráběny masové konzervy a vegetariánské pomazánky. Hlavním cílem této práce je ověření správné definice cílových skupin pomocí dotazníkového průzkumu. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z oblasti public relations. Praktická část analyzuje vhodnost zvolených cílových skupin pro PR. Praktická část využívá výsledky realizovaného průzkumu.The theme of this master thesis is Analysis of public relations tools of selected company. PT-servis konzervárna spol. s.r.o. is the studied company, specifically its brand REKORD, whose range of products includes canned meat and vegetarian spreads. The main objective of this paper is to verify the correct definition of target groups using questionnaire survey. The theoretical part presents the findings from the field of public relations. The practical part analyzes the suitability of selected target groups for PR. The practical part uses the results of the realized survey.
Keywords:
canned meat; consumer behavior; Public relations; target group; cílová skupina; masové konzervy; Public relations; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/54751