Original title:
Analýza marketingové strategie vybraných leteckých společností
Translated title:
The analysis of the marketing strategy of chosen airlines
Authors:
Teimlová, Aneta ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je analýza marketingové strategie vybraných leteckých společností, Austrian Airlines, Emirates a Korean Air, a jejich vzájemné porovnání. Analýza se zaměřuje především na SWOT analýzu a marketingový mix těchto společností. Výsledkem je zhodnocení efektivity současných marketingových strategií a návrh konkrétních řešení, která by mohla být v rámci těchto marketingových strategií aplikována. Součástí práce je také charakteristika a historie letecké dopravy, charakteristika marketingu služeb a marketingový výzkum, který napomohl ke zhodnocení současných marketingových strategií a k návrhu nových postupů a řešení.The aim of the diploma thesis is the analysis of the marketing strategy of chosen airlines, Austrian Airlines, Emirates and Korean Air, and their comparison. The analysis is focused on the SWOT analysis and the marketing mix of these airlines. The result is the evaluation of the efficiency of current marketing strategies and the proposal of specific steps which could be applied to these marketing strategies. The next parts of the thesis are the characteristic and the history of the aviation, the characteristic of the marketing of services and the marketing research which helped to the evaluation of current marketing strategies and to new suggestions.
Keywords:
airlines; marketing mix; marketing strategy; services; SWOT analysis; letecké společnosti; marketingová strategie; marketingový mix; služby; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68615