Original title:
Návrh on-line komunikační strategie sportovního klubu JNS Cheerleaders
Translated title:
Proposal of an on-line communication strategy of a sports club JNS Cheerleaders
Authors:
Míková, Simona ; Postler, Milan (advisor) ; Voráčová, Kristina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá on-line marketingovou strategií sportovního klubu JNS Cheerleaders. Jako hlavní cíl své diplomové práce jsem si stanovila na základě analýzy stávající strategie sportovního klubu a on-line dotazníkového šetření navrhnout sportovnímu klubu možné změny v on-line komunikaci do budoucna. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické, která se věnuje charakteristice komerčních komunikací a uvádí formy komerčních komunikací používaných ve sportu, a části praktické, která představuje sportovní odvětví cheerleading, sportovní klub JNS Cheerleaders, uvádí jeho SWOT analýzu, analýzu konkurence i analýzu používaných marketingových a především on-line komunikací. V další části se práce věnuje výsledkům terénního šetření prováděného on-line a návrhům a doporučením na vylepšení komunikační strategie do budoucna.This thesis deals with on-line marketing strategy of a sports club JNS Cheerleaders. I have set the main aim of the thesis to suggest possible changes in on-line communication of the sports club based on analysis of current strategies of the sports club and my own on-line field investigation. The thesis is divided into two parts, theoretical part that is dedicated to characteristics of commercial communications and forms of commercial communication used in sports industry, and practical part that introduces sports industry of cheerleading, sports club JNS Cheerleaders, it also shows its SWOT analysis, analysis of competition and its used marketing and mostly on-line communication. Next chapter is dedicated to the results of on-line field investigation and proposed suggested changes of communication strategy for the sports club.
Keywords:
cheerleading; field investigation; JNS Cheerleaders; marketing; on-line communication strategy; SWOT analysis; cheerleading; JNS Cheerleaders; marketing; on-line komunikační strategie; SWOT analýza; terénní šetření
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68542