Original title:
Návrh využití sociálních sítí pro podporu webového portálu
Translated title:
Proposal for the use of social networks to support the web portal
Authors:
Hanzlík, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Jelínek, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá návrhem využití sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti webového portálu se zaměřením na gastronomii. Je zaměřena na návrh marketingových aktivit pro sociální síť Facebook. V první části jsou definovány základní pojmy týkající se sociálních sítí, jejich marketingové možnosti a představení pojmu Competitive Intelligence. Druhá část obsahuje návrh webového portálu z hlediska uživatelských, administrátorských, finančních a sociálních požadavků. Na základě požadavků následuje porovnání a výběr vhodných technologií. Ve třetí části jsou pomocí vhodných nástrojů analyzovány aktivity konkurenčních webových portálů na sociální síti Facebook. Ve čtvrté části je představen vlastní návrh marketingových aktivit na sociální síti Facebook pro daný webový portál.This thesis deals with the proposal of utilization of social networks to increase the competitiveness of the web portal focusing on gastronomy. It focuses on the proposal of marketing activities for the social network Facebook. The first part defines the basic concepts of social networks, their marketing possibilities and the concept of Competitive Intelligence. The second part contains the proposal of the web portal in terms of user, administrative, financial and social requirements. Based on the requirements, the appropriate technologies are compared and selected. The third part analyzes the activities of competitive web portals on the Facebook social network using appropriate tools. The fourth part introduces a proposal for marketing activities on the Facebook social network for the web portal.
Keywords:
Competitive Intelligence; Facebook; gastronomy; social media; social networks; web portal; Wordpress; Competitive Intelligence; Facebook; gastronomie; sociální média; sociální sítě; webový portál; Wordpress
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68714