Original title:
Analýza komunikace značky Made in Czechia ve vybraném regionu světa
Translated title:
The Analysis of the communication of the brand Made in Czechia in a selected region of the world
Authors:
Figurová, Nela ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá komunikací značky Czechia a značky Made in Czechia s důrazem na americký trh. Cílem práce je zjistit povědomí o naší zemi, a především českých produktech ve Spojených státech amerických. V teoretické části práce jsou specifikovány marketingové a komerční komunikace a popsán proces tvorby účinné komunikace. Dále je zde charakterizována značka a její strategické řízení. Praktická část práce se zaměřuje na stávající komunikaci značky naší země a českých výrobků. Následně je provedeno vlastní dotazníkové šetření s cílem zjistit povědomí a vnímání komunikace značky Made in Czechia ve Spojených státech amerických, pro srovnání a doplnění problematiky je dotazníkové šetření provedeno také na vzorku české populace a cizincích žijících v naší zemi. Navazuje vyhodnocení výsledků výzkumu, doporučení a návrh vlastní komunikační strategie značky Made in Czechia v USA.The Master's Thesis focuses on the communication of the brand Czechia and the brand Made in Czechia with an emphasis on the American market. The aim of the thesis is to find out the awareness of our country and primarily of Czech products in the United States of America. The theoretical part of the thesis specifies the marketing and commercial communication and describes the process of creating effective communication. It also contains characterization of a brand and its strategic management. The practical part focuses on the existing communication of our country brand and Czech products. Subsequently, a questionnaire survey was conducted to find out the awareness and perception of the communication of the brand Made in Czechia in the United States, to compare and complete the issue, the questionnaire survey was also conducted on a sample of the Czech population and foreigners living in our country. It is followed by the evaluation of the research results, recommendations and own design of the communication of the brand Made in Czechia in the USA.
Keywords:
awareness; country of origin; Czechia; marketing communication; marketingová komunikace; povědomí; země původu; Česko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69266