Název:
Postavení Rakouska na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Překlad názvu:
The position of Austria in the international tourism market
Autoři:
Šíbl, Martin ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Rolínek, Igor (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na postavení Rakouska jako destinace na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V první kapitole jsou definovány základní teoretické pojmy. Druhá kapitola se věnuje základní charakteristice teritoria, představuje makroekonomickou situaci země a postavení cestovního ruchu v národním hospodářství. Třetí kapitola je věnována analýze cestovního ruchu Rakouska. V kapitole jsou shrnuty základní předpoklady pro cestovní ruch a analýza příjezdového, výjezdového a domácího ruchu země. Závěrem kapitoly je představena SWOT analýza destinace. Čtvrtá kapitola je zaměřena na zhodnocení konkurenceschopnosti země v rámci Alpských zemí a vychází z hodnocení zemí v rámci indexů TTCI a GCI. Pátá kapitola se zabývá potenciálem destinace pro českou klientelu, tato část práce se opírá o výsledky dotazníkového šetření. V poslední kapitole jsou shrnuty vývojové trendy rakouského cestovního ruchu, zhodnocení postavení tohoto odvětví v ekonomice a na základě regresní analýzy je nastíněna predikce návštěvnosti destinace zahraničními turisty.Diploma thesis focuses on the position of Austria as a tourism destination on the international tourism market. First chapter defines the basic theoretical terms. Second chapter includes the elemental characteristics of the territory, presents the macroeconomic indicators and the position of tourism in the national economy. Third chapter introduces the tourism analysis of Austria. This chapter summarizes the main preconditions for tourism and the analysis of incoming, outgoing and domestic tourism. The end of this chapter contains also the destination's SWOT analysis. Fourth chapter focuses on the country's competitiveness in comparison to the Alpine states and bases on the rankings and results in the TTCI and GCI indexes. Fifth chapter takes a closer look at the destination's potential for Czech customers. This chapter is based on a questionnaire survey. Last chapter contains the summaries of main Austrian tourism trends, evaluates tourism position in the economy and based on regression analysis presents the prediction of destination's tourism turnout by foreign visitors.
Klíčová slova:
Alpské země; konkurenceschopnost Rakouska; mezinárodní cestovní ruch; predikce návštěvnosti destinace; Rakousko; rakouská ekonomika; Alpine states; Austria; Austrian competetiveness; Austrian economy; international tourism; prediction of the destination's turnout
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69295