Original title:
Marketingové využití sítě Instagram
Translated title:
Marketing on Instagram
Authors:
Florián, Patrik ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Asmalovskij, Alexandr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje marketingovému využití sociální sítě Instagram. Přibližuje fungování a principy aplikace a popisuje chování komerčního subjektu v rámci Instagramu. Na konkrétní firmě analyzuje ukázkový případ firemního užití této sociální sítě. Na dalších praktických příkladech popisuje dílčí cíle marketingové komunikace na Instagramu a analýzu jejich výsledků. Na základě zjištěných informací podává obecný návod, jak aplikaci v marketingové komunikaci úspěšně využívat.The thesis focuses on the marketing benefits of using social network Instagram. It describes the functions of the app and the usage of commercial subjects. The thesis demonstrates the successful model by using the best practise method. On other example cases, readers can learn how to implement partial marketing goals and how to analyse outcome data. Based on the gained information, it suggests a general instruction, how to successfully use Instagram as a marketing tool for companies and other projects.
Keywords:
instagram; marketing; social media; instagram; marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69505