Original title:
Obsazení prostoru firemní značkou - sociologická studie
Translated title:
Occupancy space of the corporate brand - a sociological study
Authors:
Loukota, Petr ; Novotná, Eliška (advisor) ; Musil, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na to, jak firemní značka obsazuje prostor billboardů u dálnice, a to, jak toto obsazování vnímají řidiči. Je zde propojen sociologický i marketingový pohled. Práce se zaměřuje na úsek dálnice D5 z Rokycan do Prahy. Práce je ojedinělá hlavně v části, kde je popisována reakce řidičů na obsazení prostoru. V daném úseku probíhal výzkum reakce na základě rozhovorů s řidiči, kteří daný úsek právě projeli. Práce nabízí i pohled na způsob, jakým značka prostor obsazuje.This work focuses on how various brands are using billboards along the motorways, the place they take up and the impact which billboards have on drivers. In my work, the marketing view is connected with the sociological one. I am specifically focusing on one defined part of the motorway D5 in the direction from Rokycany to Prague. There is one unique part of my work in which I describe the reaction of drivers to billboards along the roads. I used one-to-one interviews with selected drivers who have just passed the way from Rokycany to Prague. I asked them few questions about their perception of billboards and the brands on them. The work also offers a view on the way how brands take up place in our environment.
Keywords:
billboards; corporate brand; public space; space; billboardy; firemní značka; prostor; veřejný prostor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71168