Název:
Využitie youtuberov v marketingu
Překlad názvu:
Marketing with Youtubers
Autoři:
Kladivíková, Zuzana ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca si kladie za cieľ zoznámiť s jedným z najvýraznejších marketingových fenoménov poslednej doby a to s využitím youtuberov v marketingu a popísať kedy a pre ktoré typy produktov je vhodné tento typ kampaní využiť. V prvej časti poukazuje na jedinečnosť formátu videa ako takého a jeho výhod oproti iným médiám z pohľadu ľudského vnímania a jeho úspechu zaznamenanom v marketingu. Zoznamuje s najvýznamnejšou video platformou, Youtube, skúma jej zásah v Českej republike a porovnáva ho so zásahom českých televíznych staníc. V druhej časti tejto práce budú popísané najpopulárnejšie typy youtuberov, spolu s typmi videí ktoré tvoria, cieľovými skupinami ktoré ich sledujú a typmi značiek ktoré by s nimi mohli spolupracovať a zasiahnuť tým tých správnych ľudí. Zároveň analyzuje už realizované spolupráce a kampane na ktorých sa títo youtuberi účastnili hodnotí ich výsledky.Tato bakalářská práce si klade za cíl přiblížit jeden z nejvýraznějších marketingových fenoménů poslední doby, tzv. youtubery. Objasňuje jejich využití pro marketingové účely a snaží se popsat, kdy a pro jaké produkty je spolupráce s nimi vhodná. V první části poukazuje na jedinečnost formátu videa jako takového, na jeho výhody oproti jiným médiím z pohledu lidského vnímaní, a na jeho úspěch v rámci marketingu. Také seznamuje s nejvýznamnější video platformou YouTube, jehož zásah v České republice zkoumá a porovnává ho s dosahem českých televizních stanic. Druhá část této práce si všímá nejpopulárnějších youtuberů, představuje formát jejich videí i jejich cílové skupiny a také vymezuje typ značky, pro které je marketingová spolupráce s nimi vhodná. Zároveň analyzuje už realizované spolupráce v podobě kampaní, na kterých se youtubeři podíleli, a vyhodnocuje dosažené výsledky.This bachelor thesis aims at acquainting with one of the most significant marketing phenomena in recent: marketing campaings cooperating with youtubers. Also describes when and for what types of products it is appropriate to use this type of campaigns. First part of thesis points to the uniqueness of the video comparing to other formats and highlites its benefits over other media, using the human perception concept and marketign succes as a point of view. YouTube is examined as a most important current video platform and it´s reach in the czech audience is compared to the reach of czech TV stations. Second part of the thesis describes and analyzes the most popular youtubers and their video poduction, target groups and also the chracteristics of brands, who can succesfuly cooperate with yotubers to reach their marketing aims and interfere the right people. At the same time, it analyzes the already implemented collaboration and the campaigns that youtubers participated in and evaluates it´s results.
Klíčová slova:
Influence marketing; Video marketing; Youtube; Influence marketing; Video marketing; Youtube
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69688