Original title:
Postavení firmy VW ve světové ekonomice
Translated title:
Volkswagen Group and its market position in global economy
Authors:
Dohnalová, Barbora ; Jiránková, Martina (advisor) ; Žamberský, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o automobilovém průmyslu se zaměřením na firmu Volkswagen Group (AG). V první části je popsán automobilový průmysl, jeho historie a současné trendy a změny v tomto odvětví. Dále je zde rozebrána historie automobilky Volkswagen. Druhá část je zaměřena na koncern Volkswagen Group (AG), konkrétně na postavení této firmy v globální ekonomice a její současný vývoj. Je zde také popsána aféra s emisemi (Dieselgate) společnosti VW z roku 2015. Třetí část se věnuje shrnutí ve formě SWOT analýzy a budoucím perspektivám vývoje firmy. Výsledkem práce by mělo být zhodnocení, zda si firma své postavení stále udržuje či zda došlo k jeho zpochybnění v posledních letech.This bachelor thesis deals with the automotive industry with the main focus on Volkswagen AG. The first chapter discusses history in the automotive industry, new trends and development in this field and history of Volkswagen company. The second chapter analyzes VW from the financial characteristics and deals with its market position. The third chapter is focused on a SWOT analysis of VW Group and next possible developmental trends in the area of automotive production.
Keywords:
automotive industry; Dieselgate; emission scandal; market position; Volkswagen AG; Volkswagen Group; automobilový průmysl; Dieselgate; emisní aféra; postavení na trhu; Volkswagen AG; Volkswagen Group
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69529