Original title:
Postavení firmy Nokia na světovém trhu mobilních telefonů
Translated title:
The position of company Nokia on the world cell phones market
Authors:
Fanta, Ondřej ; Gullová, Soňa (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na postavení firmy Nokia na světovém trhu mobilních telefonů. V první kapitole je popsán vývoj mobilních sítí a mobilních telefonů, nejvýznamnější současní výrobci, operační systémy a přehled prodejů mobilů za posledních 20 let. Druhá kapitola je kompletně zaměřena na společnost Nokia, její vstup na trh mobilních telefonů, vývoj postavení na něm a na okolnosti pádu po roce 2010. Poslední kapitola je věnována návratu finské značky na trh.The Bachelor's thesis aims at the position of company Nokia on the world cell phones market. The first chapter describes development of the telephone networks and the cell phones, the most important present producers, operating systems and the overview of the cell phones sales in the last 20 years. The second chapter is completely focused on company Nokia, its entering the cell phones market, development of the position on it and on the circumstances of downfall after the year 2010. The last chapter is devoted to the comeback of the Finnish brand on the market.
Keywords:
cell phones; Nokia; world cell phones market; mobilní telefony; Nokia; světový trh mobilních telefonů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68711