Original title:
Analýza komunikace influencerů z pohledu brand marketingu
Translated title:
Influencer Communication Analysis From A Brand Marketing View
Authors:
Kotenová, Lenka ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Influencer marketing prošel v posledních letech výrazným vývojem směrem k sociálním sítím. Oblast influencerů, kteří mají sílu ovlivňovat skrze své kanály, se tak stala důležitější součástí marketingové komunikace firem. Cílem práce je analýza prvků komunikace influencera na YouTube a Instagramu ve spolupráci se značkami. Práce se zabývá vypozorováním typických znaků, tendencí a měřením efektivnosti kampaní na konkrétních aktuálních příkladech největších českých influencerů.Influencer marketing passed through a significant development toward social media in last few years. Influencers, who are in power to influence through their channels, grew into more important part of brand marketing communication. The purpose of this thesis is an analysis of typical signs, tendencies and measurements of campaigns on certain current examples of biggest czech influencers.
Keywords:
brand marketing; influencer marketing; influencers; Instagram; social media; YouTube; influencer marketing; influenceři; Instagram; sociální sítě; YouTube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70440