Original title:
Využití sociálních médií pro nábor pracovníků
Translated title:
Use of social media for recruitment
Authors:
Brožová, Aneta ; Böhmová, Lucie (advisor) ; Čermák, Radim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá využitím sociálních médií v náboru zaměstnanců. Jejím cílem je navrhnout vylepšení strategie sociálního náboru pro vybranou společnost a tento návrh následně ověřit. V teoretické části práce vysvětluje základy personalistiky a jejího vývoje, definuje sociální média a představuje statistiky jejich využívání. Závěrem popisuje oblast sociálního náboru, kde se právě personalistika a sociálních média potkávají. Spolu s tím popisuje širší funkcionalitu nejpoužívanějších sociálních médií a jejich možné využití v náboru. Praktická část analyzuje situaci v náboru pro danou společnost. Návrh vylepšeného sociálního náboru nachází východiska v popsané teorii a v analýze aktuálního stavu ve společnosti. Poslední částí práce je ověření úspěšnosti navrhnutých vylepšení pomocí dotazníku, jehož výsledky správnost návrhu strategie potvrdily.This thesis focuses on the usage of social media in the recruitment of employees. Its aim is to propose an improved strategy for a selected company and subsequently verify this proposal. In the theoretical part, the study explains the areas of human resources management and its development, defines social media and presents statistics and as a latter, it reveals the principles of social recruiting, where all the prior mentioned areas meet. It also describes the functionality of the most widely used social media and its possible use in recruiting. The analytical part analyses the current state of recruiting in the company. Based on these data and theory, it drafts a new improved social media recruiting strategy. The conclusion then discusses the potential success of the strategy proposal through a questionnaire, whose results supported the strategy proposal.
Keywords:
HR; recruitment; social media; social recruiting; HR; nábor zaměstnanců; sociální média; sociální nábor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68982