Original title:
Analýza online propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace
Translated title:
Analysis of online promotion of the Czech Republic as an attractive tourist destination
Authors:
Piková, Nicole ; Vaško, Martin (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje tématu online propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace cestovního ruchu. Cílem kapitol v její první části je definovat základnímí pojmy, jako jsou online marketing, jeho význam a specifika pro cestovní ruch, marketing destinace a destinační management. Dále jsou v práci charakterizovány marketingové činnosti agentury CzechTourism a jejího odboru pro výzkum Institut Turismu. Druhá část práce je věnována analýze kanálů online propagace, sloužící k propagaci České republiky pro zdrojové trhy příjezdového cestovního ruchu. Na závěr práce je provedena SWOT analýza online propagace ČR jako celku, následována vlastním zhodnocením a případnými podněty pro změnu současného stavu.The thesis is focused on the topic of online promotion of the Czech Republic as an attractive tourist destination. First part defines basic terms such as online marketing its importance and specifics in tourism and destination marketing and management. There is one chapter dedicated to online marketing activities of the destination management organization CzechTourism and its research division Istitut turismu. The second part's objective is to analyse the channels used for online promotion of the Czech Republic on the target markets of incoming tourism. In the last part of the thesis there is a SWOT analysis of online promotion of the Czech Republic followed by my personal evaluation and possible suggestions.
Keywords:
CzechTourism; destination Czech Repulic; online marketing; social media; CzechTourism; destinace Česká republika; Online marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69563