Original title:
Sociální sítě jako nástroj současného marketingu
Translated title:
Social Networks as a modern marketing tool
Authors:
Kononova, Anna ; Horová, Olga (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá především praktickým využitím sociálních sítí v marketingu. Cílem práce je analyzovat přínos tohoto moderního prostředí pro podnikání a zhodnotit jeho budoucí potenciál. Teoretická část představuje zmapování pozice sociálních sítí v marketingu, možnosti implementace moderních nástrojů do této netradiční platformy a poskytuje přehled o hlavních výhodách a nevýhodách, plynoucích ze specifických charakteristik komunitních portálů. Praktická část obsahuje přehled současných a budoucích trendů na internetu a analýzu dvou dotazníkových šetření a rozhovoru s marketingovým ředitelem vybrané firmy ohledně SMM marketingu. Na základě těchto analýz je poté zpracován posudek důležitosti využití sociálních sítí v podnikání.This bachelor thesis is primarily oriented on practical use of social networks in marketing. The main aim is to analyse the contribution of this modern platform to doing business and evaluate its potential for the future. Theoretical part introduces the mapping of the current position of social networks in marketing and opportunities for implementation of traditional marketing tools into this platform and provides an overview of the main advantages and disadvantages, that are consequent upon the specific characteristics of the social networks. Practical part consists of an overview of current and future trends on the internet and an analysis of two questionnaires and one interview with the marketing director of a particular firm about SMM marketing. These analyses are going to be the base for the evaluation of importance of the use of social networks in business.
Keywords:
Marketing; Online Marketing; SMM Marketing; Social Networks; Internetový Marketing; Marketing; SMM Marketing; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69840